Vakantiehuis huren online | Reserveringsvoorwaarden

Reserveringsvoorwaarden

Vakantiehuishurenonline.nl, genaamd ZieZo Vakantiehuizen is onderdeel van ZieZo Vakantie.

Boeking

ZieZo Vakantiehuizen bemiddelt tussen reisorganisaties en klanten voor het afsluiten van contracten voor vakantieverblijven. ZieZo Vakantiehuizen is dus een bemiddelaar, geen reisorganisatie. ZieZo Vakantiehuizen vertegenwoordigt bij het tot stand komen en afsluiten van contracten. De boeking vindt bij  de uitvoerende reisorganisatie. De afhandeling van de boeking vindt plaats door de desbetreffende reisorganisatie.

Voordat je de boeking definitief maakt op Vakantiehuishurenonline.nl word je op de algemene voorwaarden geattendeerd en verzocht deze te bevestigen. Het is raadzaam om de huurvoorwaarden van de uitvoerende reisorganisatie uit te printen.

Klik hier voor de voorwaarden van de uitvoerende reisorganisaties

Klanten zijn verplicht om de reserveringsbevestiging op juistheid te controleren. Onjuistheden moeten direct aan de uitvoerende reisorganisatie gemeld worden. Te late meldingen over onjuistheden of afwijkingen geven geen recht op annulering van het contract. De contactgegevens van de uitvoerende reisorganisatie staan vermeld op de reserveringsbevestiging.

Betaling

De betaling van de huursom gebeurt tussen de klant en de uitvoerende reisorganisatie. De betaling van het vakantieverblijf wordt met de uitvoerende reisorganisatie zonder tussenkomst van ZieZo Vakantiehuizen afgehandeld.

Wanneer de vertrekdatum van de vakantie minder dan 14 dagen na de boekingsdatum ligt, dan is het uitsluitend mogelijk om met creditcard te betalen. Wanneer de vertrekdatum meer dan 14 dagen na de boekingsdatum ligt, dan is het ook mogelijk om per "factuur" (dus per iDEAL / bankoverschrijving) te betalen. 

Omboeking/annulering

Een omboeking of annulering voor aankomst is ten alle tijden mogelijk, maar veroorzaken extra kosten. De kosten van de omboeking of annulering zijn afhankelijk per uitvoerende reisorganisatie en het tijdstip van de ontvangst van het annulerings- of omboekingsbericht bij de uitvoerende reisorganisatie. De klant wordt geadviseerd om zo snel mogelijk contact op te nemen met de uitvoerende reisorganisatie.

Reisdocumenten en gezondheidsbepalingen

Elke klant is zelf verantwoordelijk voor het nakomen van geldige reisdocumenten, gezondheidsbepalingen en eventueel voor het invoeren van huisdieren tijdens de heen en terugreis. De klant dient zelf te informeren naar de geldige reisdocumenten en gezondheidsbepalingen.

Bezwaarschriften

Het kan voorkomen dat er tijdens de reis onverwachte problemen ontstaan of het geboekte vakantieverblijf voldoet niet aan de afspraken/verwachtingen. Let op: het is verplicht om dit direct ter plaatse te melden aan de sleutelhouder/contactpersoon! Is het onmogelijk om dit ter plaatse te melden, dan is het verplicht om contact op te nemen met de uitvoerende reisorganisatie in Nederland. Meestal kunnen kleinere problemen (bijvoorbeeld een defecte gloeilamp) direct opgelost worden door de beheerder of sleutelhouder.  

Mocht de reisorganisatie de klacht ter plaatse niet opgelost hebben dan kun je alsnog na terugkomst een klacht indienen bij de uitvoerende reisorganisatie. Het beste is de klacht direct na terugkomst schriftelijk te melden. Let op: indien je de problemen tijdens de vakantie niet direct ter plaatse gemeld hebt aan de contactpersoon, dan is de reisorganisatie niet verplicht om op dit bezwaarschrift te reageren! ZieZo Vakantie kan in de functie als bemiddelaar geen beslissingen nemen over het bezwaarschrift. Het adres en telefoonnummer van de uitvoerende reisorganisatie staan vermeld in de reserveringsbevestiging en in reispapieren.